lördag 13 februari 2016

Mormors hängen


För några veckor sedan frågade min syster om inte jag skulle kunna virka några björkhängen till henne. Precis sånna som mormor gjorde. De mormor gjorde hänger fortfarande i mammas påskris varje år trots att de måste vara minst 25 år vid det här laget. Jag hade ingen aning om hur man gör hängen men tänkte att det borde vara enkelt. Så jag kollade runt lite efter beskrivning och hittade flera. Som vanligt är saker bara enkla när man lärt sig men efter mycket repande har jag till slut hittat en som ser ut som mormors. De gör man genom att virka 30 luftmaskor och sedan två fasta maskor i varje luftmaska. 

 Min mormor gick bort alldeles för tidigt och hon saknas oss verkligen. Men genom att virka hennes hängen känns hon nära igen på något sätt. Hmm, finns en risk för att det här blir en till sak som jag fastnar på... undrar hur många hängen man kan ha användning för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar