måndag 23 november 2015

Nålbundna vantar



 Jag har rensat lite bland mina pysselhögar och helt plötsligt hittade jag ett par nålbundna vantar. De är de enda vantar jag nålbundet och de är ojämna och inte alls lika varandra. Jag gjorde vantarna för flera år sedan men eftersom de inte blev som jag hade tänkt mig hamnade de i den ganska stora UFO högen. Jag tror att jag hade tänkt göra en tredje och hoppas på att den skulle bli lik någon av de andra.

Nu hittade jag dem i varje fall och blev faktiskt lite glad över att jag klarat av att nålbinda. Jag tog fram nål och ett ullgarn och fribroderade på dem för att lura ögat lite så att de ser mer lika ut.

Vantarna är tjocka och mjuka och perfekta att ha nu när kylan kommit. Den här veckan är det ju faktiskt första advent och det ska pysslas lite i trädgården för att få till lite julstämning.  Och jag kommer inte frysa om händerna.

Hos Klockarbarn samlas det in julstämning om du behöver lite hjälp att hitta den!




4 kommentarer:

  1. Jättesöta blev vantarna med brodyren.

    SvaraRadera
  2. Härligt mönster på själva vantarna och brodyrer gör dem extra fina. Fiffigt sätt att lura ögat.

    SvaraRadera
  3. Fina vantar och smart lösning! Härlig färg dessutom! Ja, du kan vara stolt! Har ingen aning om hur komplicerat det är att nålbinda, men att "bara" få ihop ett par av någonting (som tar tid) är en bedrift god nog, i min värld!

    SvaraRadera
  4. Snygga! Nålbindning har jag aldrig provat på. Ser ut att vara tidskrävande, mer än virkning och stickning menar jag.

    SvaraRadera